نقد کتاب عشق را یافتم

آمار مطالب

کل مطالب : 357
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 17
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 136
بازدید سال : 881
بازدید کلی : 40486

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه عمومی پروین اعتصامی همدان و آدرس parvinpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 40486
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : سه شنبه 1 بهمن 1392
نظرات

در سومین جلسه نقد کتاب مجموعه داستان عشق را یافتم  گردآوری شده توسط خانم راضیه ایمانی خوشخو مورد نقد اعضا این نشست قرار گرفت که اهم نظرات اعضا در ذیل خواهد آمد.

هدف گرد آورنده ی اثر : تاثیرات ماه محرم وحماسه عاشورا وامام حسین (ع) ویارانشان برباورها واعتقادات مردم سطح جامعه تشیع وزندگی عادی آنها. در هم آمیختن وامثال فرهنگ حوادث عاشورا در تمام طبقات اجتماع از نظر فرهنگی ، علمی ، مادی وغیره وهمچنین همزاد پنداری و در ک وقایع در تمام قشرهای مردم .

مکان برگزاری جلسه نقد: کتابخانه پروین اعتصامی .

 در کتاب مجموعه داستان عشق را یافتم نقاط قوت وضعف هایی دیده میشد که به اختصار به شرح ذیل  می آوریم.کتاب مورد نظر از چنددیدگاه مورد بررسی است . از لحاظ فن نویسندگی وغالب انتخاب شده مورد انتقاد واقع شد، نویسنده داستانی را که برای اول شخص مفرد (من) اتفاق افتاده را با سوم شخص مفرد (او) دنبال می کند ومیان فعلها ونهادهای جملات همگونی ویکسانی وجود ندارد . همچنین در لحظات عادی داستان از توصیف زیاد لحظات استفاده کرده اند واز لحظات کلیدی و مهم با سرعت عبور کرده اند. همچنین فرازو فرود داستان فرضی والحاقی است. ودر اصل وواقعیت جایی ندارد. نقطه ی شروع و پایان داستان اصلا دقیق و حساب شده نیست وخواننده ی اثر در یک بی سامانی وتوهم قرار می گیرد واز نظر فکری ناگهان خنثی می شود وسوالات زیادی در ذهنش ایجاد می شود. پرداختها وپی رنگها خسته کننده و بی محتواست. در آخر شخصیتها در داستان به واقعیت نزدیک نشده اند وخوب از کار در نیامده است به همین خاطر خواننده اصلا هم زادپنداری نمی کند ودر جریان داستان قرار نمیگیرد والفاضی به کار رفته که در شان داستان نیست. همچنین مراسمهایی که در کتاب ذکر شده منسوخ شده اندو خواننده را به این وامیداشت که مطالب کتاب برای این روزگار نیست. در پایان داستانها نتیجه گیری نکره وباعث شده تا خواننده هم نتواند نتیجه گیری کند.اما تا حدودی شخصیتها و داستانها واقع گرا بوده ودر معرفی مراسمهای دینی و مذهبی هم تا حدودی موفق بوده است.



تعداد بازدید از این مطلب: 530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ کتابخانه عمومی پروین اعتصامی خوش آمدید. ************************ عضویت در این کتابخانه برای عموم مردم آزاد می باشد. مدارک لازم جهت عضویت: یک قطعه عکس ۳ در ۴ به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر پرداخت مبلغ 5000تومان حق عضویت سالانه(عضویت تمام بها) عضویت نیم بها 3000تومان و عضویت رایگان 1000 تومان تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت ************************ شیفت بندی کتابخانه در پاییز و زمستان سال99 : صبح ها : خانم ها از ساعت 8:00 الی 13:00 عصرها : آقایان از ساعت 13:00 الی 17:30 پنج شنبه ها ساعت 8 الی 13:00 آدرس: همدان حصار امام اسلامشهر ابتدای کوچه رنجبران جنب پارک رنجبران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود